torsdag 18 september 2014

Akelius preferens - Större tilldelning denna gång!

Anmälde mig för teckning av Akelius preferensaktie även denna gång. Jag önskade teckna totalt 800 aktier och blev tilldelad 500st. Bättre än vid förra emissionen då jag endast fick ynka 40 st!

Denna gången är teckningskursen 20 kr högre och uppgår till 320kr per aktie. Räntan blir är 6,4%. Kostnaden blir 160 000 kr och kommer därmed att bli mitt största innehav. 

Jag har för avsikt att behålla dessa aktier en längre tid då jag tror att det är en helt okay investering i förhållande till risken. Framförallt då börsen är så pass dyr i dagsläget. 
Men går aktien upp omotiverat mycket så direktavkastningen sjunger så kan det vara möjligt att jag minskar innehavet. 

Jag och "familjen" har även sedan tidigare ca 70 000 kr på akelius 12 månaders fasträntekonto med 5% ränta så exponeringen mot akelius är stor nu. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar