torsdag 13 september 2012

Köp och ekonomisk sammanställning


Har inte varit alltför mycket aktivitet från mig senaste tiden varken när det gäller köp,analys eller kunskap i allmänhet gällande investeringar. läser dock bloggar och nyheter relativt ofta. Håller man på att tappa intresset? Eller är det fördelen med att vara lånsiktig investerare att det inte känns som att det går något att man njuter av sommaren och andra saker än att fundera hur man ska öka sitt kapital?

*Har sedan senaste inlägget blivit  köp i Fortum på varierande kurs. som lägst vid 13,5 E har jag för mig.
Efter köpet har jag Fortum till ett värde av ca 62000 kr dock tycker jag givetvis att det antalet aktier jag har förtjänar ett betydligt högre pris än så. 

*Till ränteportföljen har det blivit bland annat räntebevis i UPM och Stena. Alla dessa köp blev i mitt ISK. 

*Sålt mina Kinnevik då jag blivit tveksam till hela grejen med att satsa så mycket på Internet företag och pga att jag vill ha vinst att kvitta mot förlust som jag gjort i Värmlands finans. Hoppas man lärde sig något av den soppan!!!  

Har även gjort en sammanställning av mina tillgångar då jag inte funnit något bra sätt att ha en bra överblick då jag har så pass många innehav och olika depåer. Kanske en svaghet? Siktar långsiktigt på att få färre antal aktier då det är svårt hänga med vad som händer i så pass många företag samtidigt. 

Flera av mina största innehav har senaste tiden utvecklat klart otillfredsställande men eftersom jag inte avser att sälja nu så känner jag mig inte alltför oroad. 
Gläds ändå åt att det totala kapitalet ökar och att jag i dagsläget har gott om kontanter och räntepapper/fonder som är stabila och lättsålda utifall att jag anser det vara läge att öka på aktieinnehavet.

En kort sammanställning så ser det ut som följande:
Ränteplaceringar utgör ca 17%
Konton helt obundet ca 14%
Brummer MS (Historiskt stabil) ca 5%
Aktier och aktiefonder ca 64%
Totala tillgångar uppgick till 1 563 564 kr vid sammanställningen för en vecka sedan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar